هوشمند الکترونیک

بایگانی
نویسندگان

هوشمندسازی مدارس

شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۱۷ ق.ظ

02

با توجه به اهمیت هوشمند سازی مدارس  و تاکید آن در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رفتن به سمت مدارس هوشمند دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ضرورتی است اجتناب ناپذیر که مدارس باید دیر یا زود به سمت آن حرکت کنند.

در مدارس هوشمند، فرآیندهای یاددهی – یادگیری تقویت می شود و مهارت های کلیدی دانش آموزان با تکیه بر فعالیت های گروهی ارتقا می یابد.

لزوم ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور بر هیچ کس پوشیده نیست. یکی از راههای تحول در نظام آموزش و پرورش، خارج کردن مدارس از معلم محوری صرف می باشد. با به روز کردن مدارس به تجهیزات هوشمند سازی، استفاده از فناوری های نوین آموزشی و اهمیت دادن به توانایی های دانش آموزان می توان در این مسیر گام برداشت.

هوشمند سازی مدارس ، معمولا به دلخواه مدرسه و به سه صورت انجام می شود .

1- استفاده از پرده و ویدئو پروژکتور

در این روش یک عدد ویدئو پروژکتور و یک عدد پرده تهیه و در کلاس نصب می شود . همچنین به یک کامپیوتر یا لپتاپ احتیاج است . در این روش معلم تنها می تواند تصاویر یا فیلم کارها را برای دانش آموزان به نمایش درآورد . و یا نرم افزار های آموزشی را از طریق کامپیوتر اجرا کند . ولی امکان نوشتن بر روی پرده وجود ندارد . معمولا در اینگونه کلاسها ، پرده هوشمند را طوری قرار می دهند که بر روی وایت برد بیاید تا در صورت نیاز معلم پرده هوشمند را بالا داده و بر روی وایت برد یادداشت کند .

ویدئو پروژکتورها انواع بسیار متنوعی دارند که انتخاب آنها نیازمند دقت  و رعایت شرایط خاصی است که در قسمت انتخاب ویدئو پروژکتور مناسب به آنها اشاره شده است .

01


همچنین پرده هوشمند می تواند به صورت دستی یا برقی انتخاب شود . که در نوع دستی ، به دلیل اینکه دانش آموزان ممکن است از آن آویزان شده و یا آن را خراب کنند ، توصیه نمی شود و بهتر است در مدارس از پرده برقی استفاده شود .


پرده دستی :                                                                        پرده برقی همراه کنترل :


              

معمولا پیشنهاد می شود که برای جلوگیری از جابجایی های مکرر دستگاه و خرابی آن ، ویدئو پروژکتور را توسط پایه مخصوص به سقف وصل کنند .

            


2- استفاده از قلم و کیت هوشمند ساز:

نوآوری در کیت های هوشمند توانسته تکنولوژی برد های هوشمند را با هزینه کمتر و پیجیدگی بسیار کمتر در زمینه هوشمند سازی ارائه بکند. کیت های هوشمند جایگزین مناسبی برای برد های هوشمند هستند در مواردی که نیاز به جا یه جایی زیاد و سریع لازم باشد و یا مواقعی که بودجه مشتری به خرید یک برد هوشمند نرسد. به دلیل راحتی حمل و تنظیم آن استفاده از این کیت ها در دانشگاه های ایران بسیار رایج شده است.
کیت های هوشمند وایت برد های سنتی را تنها با یک کلیک تبدیل به یک برد هوشمند می کنند.


ویژگی های کیت های هوشمند شامل:
تمامی سطوح قابل نوشتن(وایت برد، دیوار و…) را تبدیل به برد هوشمند میکند.
قابل حمل بوده و می تواند نیاز چند کلاس را به هوشمند سازی پاسخ دهد.
دارای نرم افزار قوی که ویژگی های مانند ذخیره متن درس به صورت PDF ضبط جزوه کلاس و … .
قابلیت تشخیص متن و تبدیل به فونت های متداول فارسی
اتصال به کامپیوتر با USB
و … .


امروزه شرکت های مختلفی در زمینه ی ساخت این کیت های هوشمند فعالیت می کنند که از جمله آنها می توان به شرکتهای یو برد - ونتک - آی برد -پسفیک و اسپکترون اشاره کرد .

    



3- هوشمند سازی با استفاده از دیتا پروژکتور و برد هوشمند

در این روش ، به جای ویدئوپروژکتور ، از دیتا پروژکتور استفاده می شود و به جای پرده از بردهای هوشمند استفاده می شود که قابلیت یادداشت کردن بر روی آنها وجود دارد . بنا بر کاربرد متنوع محصولات آموزشی، برد و محصولات آموزشی در تنوع بسیاری ارائه شده اند تا شما را در انتخاب آزاد بگذارند!
بردهای هوشمند تکنولوژی های مختلفی برای نمایش و ارائه دارند، نمونه های اصلی آنها شامل این ۴ مورد میشود:

  • برد هوشمند اینفرارد ( لمسی )
  • برد هوشمند مقاومتی ( لمسی )
  • برد هوشمند الکترومغناطیسی ( قلم )
  • برد های التراسونیک ( قلم )

این برد ها به مرور دارای امکانات آموزشی نیز شده اند، به طوریکه این روزها در سرتاسر دنیا از بردهای هوشمند بیشتر از اینکه در اتاق کنفرانس استفاده شود در مدارس هوشمند و کلاس های درس استفاده می شود. طبق گزارش معلمان میزان توجه دانش آموزان به مباحث درس هنگام استفاده از برد های هوشمند در مدارس به مراتب بیشتر از زمانی است که روش های سنتی برای آموزش استفاده می شود.

از مزایای این نوع کلاس هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایش نمودار ، چارت ، عکس ها ، نقشه های جغرافیایی و …
  • قابلیت ذخیره کردن تمام مباحث آموزشی به صورت جزوه و انتقال جزوه به دانش آموزان به شیوه های مختلف مانند ایمیل ، فایل pdf قابل انتقال به usb و حتی پرینت گرفتن از جزوه.
  • انجام بازی به صورت دسته جمعی و گروهی ( مخصوص مهد کودک ها )
  • و امکانات بیشمار دیگر
  • شرکت فنی مهندسی هوشمند الکترونیک با بهره گیری از مهندسین جوان و خلاق و با به کارگیری بهترین امکانات ، آماده ارائه خدمات هوشمند سازی با کیفیت عالی می باشد .


    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۲۹
    رجبی 09918577714

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی